blue

Nieuws & publicaties

Kwartaalupdate Rabobank

Kwartaalupdate Rabobank

07 oktober 2020

Op 6 oktober jl. heeft de Rabobank een nieuwe kwartaalupdate uitgebracht.

Samenvatting: de impact van de coronacrisis is nog steeds voelbaar in de detail- en groothandel. Naast tijdelijke effecten op de omzet zijn er ook structurele veranderingen zoals een versnelde digitalisering in winkels en groothandels. Deze veranderingen zijn uitdagend, maar bieden ook kansen. Hoe kunnen retailers en groothandels die benutten?

De coronacrisis leidt tot een versnelde verschuiving naar online, die deels permanent zal blijken. Voor zowel detail- als groothandels is het belangrijk dat ze ontwikkelen naar omnichannel.

Winkels kunnen hun mediawaarde veel beter benutten. Retailers die verkopen via meerdere kanalen zijn in de unieke positie om via deze combinatie van kanalen een ‘totaalpakket’ met mediawaarde aan hun merkenpartners te bieden.

Warenmarkten kunnen leefbaarheid van binnensteden verbeteren. De markt wacht niet op overheden die hun beleid en visie niet op orde hebben.

Verpakkingsmaterialen bieden diverse kansen voor groothandels. AGF-Holland heeft een duurzame en plasticvrije verpakkingslijn op de markt gebracht.

Kledingmerken verschuiven van een groothandelsfunctie naar direct klantcontact. Veel mode-, sport en schoenenmerken hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd in andere kanalen die meer en direct op de eindklant gericht zijn, in plaats van het meer indirecte groothandelskanaal.

Klik hier voor het kwartaalbericht

Toon overzicht
Toon archief
blue

Nieuws

border